Trettondagsmiddag
 
Bara jag och Micke, mysigt
 
 
Förrätt:
Baconlindad eldost (halloumi från Forsa gårdsmejeri) på bädd av ruccola och skagenröra
 
 
Varmrätt:
Grillad biff på bädd av keso, creme fraiche och riven blomkål. Serverad med persiljesmör, rårivna morötter och bacon.
 
 
Chateau Moulin De La Riviére, 2015
Ett vin från Medoc, Bordeaux, med Cabernet Sauvignon, Merlot och Cabernet Franc
Det är mörkrött till färgen och doftar körsbär och hallon.
Smaken är blommig med lakrits och peppar, lätt rostad, svartavinbär och körsbär
 
 
Dessert:
Mascarpone med hallon och blåbär, lakritspulver och något lite saltlakritskolasås ringlat över
#1 - Tess

Gud så mysigt ni hade det då och vad gott de ser ut vännen :D

Svar: Tack fina <3
Jessica Högberg

#2 - Moa Larsson

Hela det här inlägget borde komma med en STOR VARNINGSTEXT. Speciellt för mina ögon då jag idag fastar inför ett sjukhusbesök. Den här menyn går ju verkligen inte av för hackor och jag tänker defintivt testa förrätten!

Svar: Ha ha, ber om ursäkt;)
Jessica Högberg

#3 - TwinMom.se

Men så mysigt ni hade! Allt lät och såg supergott!

Svar: Tack fina du <3
Jessica Högberg

#4 - Elin

Mysigt att bara vara två! Gott det ser ut.

Svar: Jättemysigt, får bli fler dagar med vardagslyx. Tack fina <3
Jessica Högberg

#5 - Jennysvardag

Wow vilken god meny som ni åt. Allt ser jättegott ut. Saltlakritskolasås låter otroligt gott :)

Svar: Det är godare än det låter...
Jessica Högberg

#6 - Therese

Men så mysigt ni hade det =) det där såg ju verkligen gott ut =)

Svar: Det är allt lite mysigt att lyxa till det ibland <3
Jessica Högberg

#7 - natascha.bloggplatsen.se

Vilken fantastisk middag🙏 förrätt låter ju 😘👌

Svar: Så mysigt och jag hoppas att vi har lite fler "riktiga" måltider i år och inte alltid hamnar framför dator eller tv;)
Jessica Högberg

#8 - Lillan Kind

Åh så gott och trevligt det såg ut!😊 Det riktigt vattnades i munnen när jag läste om alla rätterna ni åt, och jag skulle gärna ha tagit för mig en portion eller två😆

Svar: Tack fina, det var ett bra betyg <3
Jessica Högberg

#9 - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★

Åh du hur gott låter inte detta då :D. Blir onekligen väldigt sugen på denna mat :). Så härligt att ni gjorde så där fin middag på trettondagen, här blev det liksom inget extra vilket egentligen kan upplevas som ganska tråkigt slog det mig :)

Svar: Tycker jag inte, det var mer för att vi var lediga tillsammas och jag tänker att vi i år ska ha lite fler "riktiga" middagar när vi väl är lediga. Vi hamnar ofta framför dator eller tv när vi äter... DET är tråkigt, haha
Jessica Högberg

#10 - charlottelinden.se

Åh, det där lät ju lagom mumsigt! Och så mysigt att duka upp fint och avnjuta en så fin middag bara ni två :) Sådant borde man göra oftare! Här hemma blir det så lätt att vi äter vår middag framför tvn, men det är ju verkligen en helt annan känsla att sätta sig ned till bords och fokusera mer på varandra!

Svar: Men ja, vi jobbar olika och hamnar ofta framför tv eller dator. Tänker att vi ska bli lite bättre på "riktiga" middagar i år, i alla fall ibland =)
Jessica Högberg

#11 - Amanda

Oj jag tycker både förrätt varmrätt och dessert låter så god och ser jättegod ut. Det vattnas verkligen i munnen. Det ända jag tvekar över är lakritsen. :)

Svar: Oh, du har inte provat lakritskolasåsen det hör jag det;)
Jessica Högberg

#12 - jessica

men du detta hade jag också viljat äta gud så gott allt verkade mycket bacon i rätterna det gillar jag och ost kombon jag som älskar ost och bacon, vattnades i munnen på mig genom hela denna läsning och bilderna såklart 😂❤

Svar: Vilket gott betyg du ger, haha. Baconlindad halloumi är ju väldigt enkelt att göra...
Jessica Högberg

#13 - Mina

Vilken härlig meny, allt låter så gott.
Det är så kul att ordna trerätters och vad kul det är att du tipsar om vinet också.

Svar: Tack fina, det är verkligen mysigt med trerätters, både att planera och äta;)
Jessica Högberg

#14 - Madde

Men så gott det såg ut. En riktigt god 3rätters är aldrig fel tyckerjsg. Det påminner mig om att jag har oxfilé i frysen som måste ätas

Svar: Nä, det är mysigt och lite lyxigt. Oxifile, låter som ett kärt problem;)
Jessica Högberg

#15 - jossanmalmqvistt

men åh va de ser mysigt ut! Sånna dagar måste man unna sig tycker jag! varmrätten låter supergod :D

Svar: Ja, ibland får man lyxa till det lite <3
Jessica Högberg

#16 - Amanda

Vad mysigt med en vin kväll maten ser värkligen super god ut 😊❤️

Svar: Det blev en härlig kväll
Jessica Högberg