Nyårsdagen
 
Vi fick nöja oss med rester på nyårdagen, haha
Förrätt: skagen och löjrom på salladsbädd
 
 
Varmrätt: Västerbottengratinerad hummer
 
 
Även vinet till var rester från den gångna nyårsnatten, det passade utmärkt till resterna.
 
Steinberger Riesling
"En renrasig, elegant och strukturerad Rielsling" från Kloster Eberbach
Kloster Eberbach omnämns första gången år 1211. Steinberg omfattar 30 hektar i direkt anslutning till klostret. Den omgärdas av en tre kilometer lång mur som byggdes av munkarna på 1700-talet. Vinerna från Stienberger hör till de bästa Kloster Eberbach producerar.
Jordmånen i den övre delen av vingården består av stenig kvarts och skifferjord medan det i den nedre delen  är övervägande lösjord och lera.
 
Doften har inslag av petroleum, citrus, gul stenfrukt och mineral
Smaken är rik och komplex med fin syra och inslag av citrus, päron och mineral med lång och balanserad eftersmak. 
 
 
#1 - TwinMom.se

Men så gott! Jag dricker ju aldrig i princip (max npgot glas vi genom året) så bra med tips! Älskar citrus och pärson!

Svar: Det måste man ju inte men jag gillar mat och vin (dryck) i kombination, galet spännande. Kan bli så fel, haha
Jessica Högberg

#2 - Emma

Helt perfekt med såna goda rester! Hade också nyårs rester dagen efter. Supergott

#3 - Moa Larsson

Det är ju helt fantastiskt att man kan få rester även från nyåret! Känns som att man alltid har julmat i överflöd och det är ju inte sådär värst spännande. Ska se till att prova det där vinet, tycker om balanserade eftersmaker.

Svar: Vi hade ett avhopp på nyår och fick därmed godsaker över;)
Jessica Högberg

#4 - Elin

Så otroligt god Skagensalladen såg ut! Hoppas nyårsafton var rolig. God fortsättning.

Svar: Den var galet bra, brukar inte gilla köpt (även om det är i hallarna) men denna var topp! Hela nyår var lyckad. Önskar dej en mycket god fortsättning
Jessica Högberg

#5 - Johanna

Så gott med rester ! :D lika bra att äta upp det ön att slänga ;)

#6 - Tess

Gud så Nice :D har nå rött vin här hemma har aldrig smakat de :D så de blir spännande

#7 - Amanda

Låter som att ni har haft en mysig nyårs dag 😊❤️

#8 - Therese

Vad gott ni åt på nyår =) det ser väldigt gott ut =)... Låter som en mysig kväll =)

Svar: ja, det var ett gott och lyxigt nyår. vi brukar jobba och tänkte att om vi nu får vara lediga...
Jessica Högberg

#9 - Hannas krypin

"Nöja sig med rester", hehe. Det var inga dåliga rester. Jag har aldrig ätit hummer och kommer inte göra det heller även om det ser väldigt gott ut.

Svar: hehe, lite irionisk... gott som tusan! får man fråga varför du inte vill äta hummer??
Jessica Högberg

#10 - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★

Så gott det låter, smaker som nästan känns som de gifter sig med varandra utifrån din beskrivning. Sen ser vinet också gott ut :D. Tänk så perfekt det är att kunna äta upp mat så där dagen efter. Det gillar jag ofta att göra, tycker mat brukar smaka godare dag två :).

Svar: Men det tycker jag att dom gjorde, gifte sej. Finns ju roligare och mindre roliga rester;)
Jessica Högberg

#11 - Yela

Rester funkar alltid, blivit det här hemma också ☺️ Jag dricker inte så har noll koll på vin men är säkert gott!

Svar: Det behöver man inte, men jag tycker det är kul att kombinera mat och dryck=)
Jessica Högberg

#12 - Jessica

Men så gott det låter och ser ut humer har jag aldrig ätit faktiskt tror jag 😮❤️

#13 - Annica

Men det där var väl ingen fel "restmat"? :) Ser supergott ut och jag blir frestad..! God fortsättning på det nya året!

Svar: Sa jag väl inte;) Gott som tusan!
Jessica Högberg

#14 - Lexochlogan

Inte helt fel med såna rester, riktigt fin middag ju. Vi åt musslor på nyår vilket jag inte ätit på många år men det var riktigt gott, det blir det fler gånger tror jag

Svar: Vi gjorde egna musslor för första gången, det var ju ganska lätt och även om dom blev lite mesiga så var det inte sista gången.
Jessica Högberg

#15 - Amanda

Vilka goda rester du hade jag tycker ju om skagenröra så det ser faktiskt riktigt gott ut och även varmrätten. Rester är ju alltid bra :)

#16 - Ullie

vet inte varför matrester ska va negativt det kan va rysligt gott :D

Svar: Ha ha, jag skojade lite, inget fel på rester!!
Jessica Högberg

#17 - therese

Jag älskar Reisling viner, spec ett vitt vin..minns inte hur flaskan såg ut osv men asgott ;)

Svar: Inte lätt att hitta då;)
Jessica Högberg